H’ART GALLERY, BUCURESTI – Piaţa de artă românească duce lipsă de “arbitrii”

Noaptea albă a galeriilor bucureştene s-a consumat între 26  şi  27  mai  2007,  în intervalul 19:00  –  04:00.  Născută  din necesitatea de a conecta în reţea cele mai dinamice şi efervescente spaţii  de prezentare  şi  promovare  a artei  contemporane,  fie ele galerii  publice ori private,  ideea “a  adus la un loc”  proiecte ale unor tineri artişti bucureşteni şi nu numai.

H’ART   GALLERY,   una   dintre   galeriile   participante încearcă un nou stil de abordare managerială în  peisajul pieţei de artă. Este vorba de o galerie din categoria “galeriilor de portofoliu” ce are ca specific conturarea unui  nucleu de artişti selectaţi după criterii eminamente estetice care urmează să fie promovaţi, expuşi şi vânduţi. Acest lucru este rarisim în România, unde principalul tip de galerie  de  artă  este  acela gen  consignaţie,  cu  multiple  feluri  de obiecte cu valoare decorativă mai mică sau mai mare, propuse spre vânzare.

H'Art Gallery

H'Art Gallery

Ca identitate, H’art Gallery se ocupă de promovarea şi comercializarea artei tinere. E vorba de o tinereţe ce ţine mai mult de stil decât de convenţii cronologice. Într-o lume a inflaţiei imaginilor de orice fel, şi  modalitatea de exprimare a artiştilor se schimbă. Tinerii artişti au ca miză încercarea de a găsi imagini relevante estetic acum şi aici într-o cultură a televizorului, cinematografului şi a imaginii publicitare.

Credo-ul galeriei este că nu va fi cu putinţă o piaţă de artă credibilă şi transparentă decât pornind în a construi acest sistem cu ajutorul artiştilor tineri, mult mai dispuşi să se expună pieţei decât cei mai în vârstă.

H’art Gallery oferă în principal două tipuri de servicii. Primul este acela al organizării periodice de expoziţii personale sau de grup artiştilor aflaţi  în portofoliul restrâns  al galeriei. Cel de-al doilea serviciu este acela de a oferi  consultanţă  şi opţiuni  pentru iubitorii de artă, pentru colecţionarii care doresc să-şi extindă aria de achiziţii, fiind interesaţi şi de artiştii tineri. În această privinţă, H’art Gallery are cel mai reprezentativ portofoliu de artă tânără. Din 2002 până în prezent, H’art Gallery a organizat peste 50 de evenimente expoziţionale,  fiind astfel în topul galeriilor de  artă contemporană din România.

H'Art Gallery

H'Art Gallery

Achiziţionarea de opere de artă contemporană românească, sprijinirea diversităţii culturale a manifestărilor de artă reprezintă paşii principali în crearea unei pieţe de artă stabile şi diversificate. Galeria oferă clienţilor săi interesaţi de lucrările tinerilor artişti vizuali din  România o bază de date virtuală ce cuprinde opere de artă contemporană (pictură, sculptură, ceramică, grafică, fotografie, design).

În octombrie 2004, H’art Gallery a participat ca partener la deschiderea Muzeului Naţional de Artă  Contemporană din Bucureşti.

H’art Gallery a avut ca parteneri în producerea de evenimente expoziţionale – ProHelvetia Swiss Cultural  Programme, BRD–Groupe Societe Generale, DDP Consult  Group, Pernod Ri-card Romania,  Leo  Burnett,  Golden  Tulip  Times,  Amsterdam Cafe.

Galeria H’art s-a implicat şi în alte proiecte culturale precum: art street project Coconii (artist Dumitru Gorzo), expoziţia de artă video Docu Fiction, Bienala de tineret. H’art Gallery a fost  invitată să organizeze o serie de expoziţii  în spaţii  alternative de expunere, precum noul sediu B.R.D. – G.S.G., Hotel Golden Tulip Times, Amsterdam Cafe, sediul agenţiei Leo Burnett, Galeria 26.

Piaţa de artă românească duce lipsă de  “arbitrii”. Un potenţial colecţionar are dificultăţi în a găsi o instituţie credibilă şi profesionistă care să-l sfătuiască şi să-i gestioneze colecţia. Aceste dificultăţi  sunt  mult  mai   accentuate  în  ceea  ce  priveşte  arta românească  ante-belică, inter-belică şi post-belică. Dacă vreţi  sa evitaţi  aceste “terenuri nisipoase” şi aveţi  un gust ceva  mai non- conformist, orientaţi-vă spre arta contemporană.

LILIANA POPESCU, Manager H’Art Gallery

Anunțuri